סיכון מול סיפור
XX.XX.XXXX, שיאון ליאני
אייססלון היא סיפור של אהבה, סיפור של אמון, סיפור של חלומות והגשמה, סיפור של תשוקה.
אייססלון היא גם סיפור של השקעה, זיעה, מאמץ, לימוד,
עשיתי רשימה של כל הדברים שאיפהשהו בדרך השאירו רק את אדוה, שיאון, אריה, ויעקב לחשוב שאייססלון היא רעיון הגיוני (אפילו נזהר מלהגיד 'רעיון טוב' כי בזה היה גם לאדוה ולי ספק כל הדרך. אבל לא היה לנו ספק שאנחנו עושים משהו שאנחנו מאמינים בו):
-
אישתי ואני החלטנו לעזוב משרות טובות כל אחד בתחומו. שכירים.
-
אדוה לקחה סיכון גדול בכך ששמה את כל יהבה בידי לניהול ופיתוח העסק על אף שלא היה לי כלל ניסיון מעשי בתחום המזון.
-
נפגשנו עם כל מובילי הענף בארץ וקיבלנו החלטה שלא לפתוח תחת קורת גגו של אף אחד מהם, אלא לבד.
-
בחירת לוקיישן חדש לחלוטין שלפני הקמתו היה שם דשא וספסל.
-
סיום הקמת מרכז הקניות נדחתה כשנתיים מהמועד המתוכנן (בתחילת בכלל נאמר לנו שלא נספיק לחזור מגרמניה ולהקים את העסק לפני הפתיחה).
-
וכשפתחנו את העסק היינו היחידים בבניין שעדיין נמצא בהקמה. בלי מעלית, בלי עסקים שכנים.
-
העסק הוקם בבנין חדש ולכן מאות אלפי שקלים הושקעו כבר בשלב ה"שיפוץ" שהיה למעשה בניה חדשה לחלוטין, כסף שהיה נשאר בקירות אם היינו נאלצים לסגור את המקום.
-
קומה 2 מהכביש וקומה 4 מהשכונה
-
רחוב שבו כמות הולכי הרגל העוברים והשבים לא רחוקה מ-0 לאורך היום.
-
ללא הון עצמי
-
ללא ביטחונות או ערבים אל אף אחת מההלוואות או החוזים הכרוכים בעסק.
-
אחרי ש-3 בנקים כבר אמרו לנו מראש שאין סיכוי שנקבל מהם כסף. עסק מזון.
-
העסק הוקם בשלט רחוק מגרמניה בעודנו בשליחות
-
בחרנו להגיש את הגלידה מתוך פוצטי (מקפיא מסורתי בו לא רואים את הגלידות). אנחנו לא הראשונים בארץ, אבל בטח הראשונים בחיפה וסביבתה.
-
בחרנו להגיש באמת כזורים, ולא רק לקרוא לזה "כדור".
-
הגשת הכדורים דורשת ציוד מיוחד הכולל מכשיר שטיפה וייבוש אשר דורש תשתית מיוחדת.
-
כל כדור שלנו קטן מהמקובל בשוק הישראלי, כי אנחנו פשוט חושבים שזה יותר נכון למוצר.
-
אריזות הטייק אוואי שלנו הן לפי נפח ולא משקל (נשמע מוזר, אבל יש הבדל מהותי, ורוב השוק ככולו עובד לפי משקל)
-
אנחנו עובדים בשיטה מסורתית ובה כמעט לכל גלידה מתכון נפרד משלה.
-
אין לנו "קונספט", משרד פירסום או תוכנית מיתוג מהודקת ומסודרת
-
אנו מציעים ללקוחותינו גלידה בלבד (יש קפה וקצפת מעולים, אבל זהו), לא קרפ, לא ואפל בלגי, לא שוקלטה...
-
-
*אוקיינוס כחול - היא אסטרטגייה בעולם העסקים המפורטת בספרם של וו. צ'אן קים (W. Chan Kim) ורנה מאובורן (Renée Mauborgne), אותה למדתי מפיו של ד"ר גאוין סאס בתוכנית E-Vision החדשנית אותה יצרה חברת "כתר פלסטיק" שהייתה בבעלותו של מר סמי סגול. ד"ר סאס גם נתן לנו את הספר במתנה והכריח אותנו לקרוא אותו. תודה גאוין, תודה סמי.