top of page

אלרגנים ורגישות למזונות

12.9.2019, שיאון ליאני

אייססלון ישראל בע"מ הינה קונדיטוריית גלידה בה אנו מייצרים גלידה בשיטות המסורתיות ביותר מחומרי גלם גולמיים ככל שניתן (ירקות, פירות, חלב, מים, סוכר, אגוזים ועוד), ללא מייצבים או מתחלבים. ככלל אייססלון איננה מפעל מזון, ובפרט אייססלון איננה מייצרת מוצרים ללא גלוטן או בעבור אוכלוסיות מיוחדות, והיא איננה מוסמכת להגיש או לייצר מוצרים שכאלה,  כמו גם איננה מחוייבת לציין את רכיבי המוצרים על המוצר הסופי.

אם כן, כל המוצרים של אייססלון עלולים להכיל את כל סוגי האלרגנים הנמצאים במטבח הקונדיטוריה שלנו: תבלינים, גלוטן, חלב, אגוזים, סיבים תזונתיים, פירות, ירקות, ביצים (חיות או מבושלות), סוכרים ועוד.

על אף האמור לעיל אנו עושים מאמצים לייצר סביבת עבודה בסנדרטים גבוהים של הגיינה וניקיון, חיטוי מכונות הייצור בחומרים מתאימים ושטיפת אמצעי הייצור במים בין מחזורי הייצור של מוצר עם גלוטן לבין כזה שאינו אמור להכיל גלוטן לדוגמא.

בעת הגשת הגלידה בכדורים אנו משתמשים בשוטף כפות ייחודי השוטף את הכפות במים זורמים טריים ומייבש אותן לפי הגשת הכדור הבא. כמו כן את אריזת הגלידה לאיסוף עצמי או משלוח בקלקרים אנו מבצעים עם ספטולה (כף) נפרדת לכל טעם (אם כי היא עלולה לגעת בטעם אחר בעת אריזת קלקר מעורב).

ביצים - כפי שצוין לעיל, יש לנו במטבח ביצים חיות, לעיתים לצורך שימוש בתוך מסת גלידה זו או אחרת, מאפים, תבשילים, מרנג (חי או אפוי) וכדומה. על ניתן להגיד שכל מוצרינו עלולים להכיל שאריות ביצים חיות או אפויות. ברמת המתכון עצמו, בהתייחס לטעם זה או אחר ניתן תמיד לשאול את צוות חיוך הלקוחות שלנו ולפי התשובה לפעול בשיקול דעת.

ככלל, ביצים משמשים בגלידה איטלקית מסורתית כמייצב ממקור טבעי של ממש, כמו כן יש שאוהבים את הטעם שהם מוסיפות לגלידה. בישראל יש מודעות נמוכה הן לטעם והן לעובדה שבד"כ הביצים עוברות תהליך פיסטור לפני שהן מוקפאות בגלידה ולכן לא נפוצים טעמים אלה לא בארץ בכלל ולא באייססלון, אך אנו לעולם לא אומרים לעולם.

לסובלים מרגישויות או אלרגיות למזון או למעוניינים להגדיל את מידת הביטחון להפרדת מזונות או חומרי גלם אנו ממליצים להזמין מראש, קלקרים שלמים ובהם טעם אחד בלבד, כך יקטינו את הסיכוי לתכולת אלרגנים או רכיבים לא רצויים. כמו כן, במידה ובכל זאת רוצים קלקר מעורב ניתן לנסות ולבקש (בהזמנה מראש בלבד) תחת "בקשות מיוחדות" או "הערות" בהזמנה, שננסה לארוז את המנה ממיכלים שעדיין לא התחילה מהם ההגשה ומכפות שטופות. במידה ובאותו הרגע זה יתאפשר נשמח להיענות לבקשה זו, יש לקחת בחשבון שיתכן והמוצר יארז כרגיל.

הנחייתינו הברורה היא תמיד לשאול את צוות חיוך הלקוחות שלנו (אם במקום בעל פה או אם בטלפון) במידה וקיים חשש בנוגע לטעם זה או אחר.

אשמח לענות לשאלות נוספות או לפניות בנושא דרך "צור קשר"

bottom of page